در فروردین امسال، یکی از مدیران هلدینگ «دات وان» وابسته به بابک زنجانی اعلام کرده بود که این شرکت موفق به دریافت مجوز تأسیس ایرلاین شده و قصد دارد ۳۲ فروند هواپیما به ناوگان کشور اضافه کند. حتی وعده داده شد که تعداد این هواپیماها به ۵۰ فروند خواهد رسید.
با این حال، وعده ورود نخستین هواپیمای «دات وان» تا پایان شهریورماه محقق نشد. سازمان هواپیمایی کشوری نیز رسماً اعلام کرده که این ایرلاین هنوز هیچ مجوز بهرهبرداری عملیاتی دریافت نکرده و تاکنون هیچ هواپیمایی وارد کشور نشده است.
🚨 واقعیت ماجرای ورود هواپیماها
-
طبق اعلام سیدحمیدرضا صانعی، معاون سازمان هواپیمایی کشوری:
«با وجود صحبتها درباره راهاندازی شرکت هواپیمایی دات وان با ۳۰ تا ۵۰ فروند، هنوز هیچ هواپیمایی وارد کشور نشده است.»
-
قرار بود نخستین هواپیما تا پایان اردیبهشت وارد شود، اما این وعده نیز عملی نشد.
📉 چرا تقاضا برای راهاندازی ایرلاینها زیاد شده است؟
با وجود زیانده بودن ایرلاین داری به دلیل شرایط اقتصادی و تحریمها، همچنان تقاضا برای راهاندازی شرکتهای هواپیمایی افزایش یافته است.
به گفته معاون سازمان هواپیمایی:
-
فضای اقتصادی و محدودیتهای خارجی باعث شده برخی صنایع جذابتر شوند.
-
در شرایطی که اعتماد سرمایهگذاران به بورس و بازارهای مالی کاهش یافته، خرید یا اجاره چند فروند هواپیما به عنوان مدلی جدید برای جذب سرمایههای خرد مطرح شده است.
-
دولت نیز از این نوع سرمایهگذاری استقبال میکند.
🚕 تاکسی بابک زنجانی به کجا رسید؟
بابک زنجانی علاوه بر صنعت هوایی، مدتی است وارد حوزه حملونقل عمومی نیز شده است. با این حال، رئیس اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی اعلام کرده:
-
پلتفرم تاکسی اینترنتی “شهرزاد” و تاکسیهای وابسته به بابک زنجانی فاقد مجوز هستند.
-
در صورت ادامه فعالیت، این پلتفرمها اخطار پلمب دریافت خواهند کرد.
